In April 2002 vestigde zich Stomerij- en Kledingreparatie bedrijf  “Mia” zich op dit adres.

We starten weer op Colijnsplein 2.
In ca 1996 vestigde zich hier de Radio- en TV zaak van dhr Paul Wols. Hij werd vooral bekend door de reparatie van deze apparatuur. Hij vertrok in 1999, vooral door gebrek aan opdrachten. De data zijn niet helemaal zeker, doordat geen contact is geweest met de heer Wols. De zaak werd overgenomen door bewegingssalon “Tineke”. Zij zat hier van 2000 t/m 2003. Opvolger werd de heer Arjan Buijs, die hier een praktijk startte als podoloog (therapeut ). Opvallend is natuurlijk dat hij als zoon van schoenmaker Buijs zich op het zelfde adres vestigde. Hij is de huidige eigenaar van dit pand. Als kind van 6 jaar kwam hij hier voor het eerst wonen. Als opgroeiende jongen wist hij vooral op de markt altijd een leuk zakgeld te verdienen.Later kwam hier ook een grote terugval in.

Over Colijnsplein 8 zijn geen nieuwe mededelingen binnen gekomen.

Op Colijnsplein 10 vestigde zich na de “Handyman” de kleinmeubelzaak “Rembrandt”.
Na de start in 1995 is de heer D.H.F.de Haan nog de huidige eigenaar. Voor in/verkoop is mevrouw Lies Kranendonk verantwoordelijk. Met respect werden ook genoemd de verkoopsters, mevrouw N. den Butter en mevrouw W.van Driel. De oorsprong van het bedrijf was in 1992 op het Churchillplein in Slikkerveer. Al snel kwam de behoefte aan een grotere ruimte.
Die werd dus gevonden op Colijnsplein 10. Verkocht werden o.a. rotan- en rieten meubelen, vitrage, gordijnen en behang. Op het nieuwe adres werd dit uitgebreid met kado- en woondecoratie. De omzet steeg aanzienlijk, mede door de bekendheid via “de Markt”. Dit was volgens mevrouw Kranendonk “de gouden tijd”. Er was inmiddels behoefte ontstaan aan een tweede locatie. Deze werd gevonden in H.I.Ambacht, n.l. de Schoof. Met de verkoop van tapijt, behang en gordijnen werd gestopt. Wel kunnen de klanten nog steeds terecht om de stoffen voor de meubelstoffeerderij te bekijken en  eventueel te bestellen. Deze zaak is gevestigd op de Boelewerf in Bolnes.

Colijnsplein 16 en 22 waren ook reeds afbehandeld.

Op Colijnsplein 28 kwam een volgende kapperszaak, nl. “Passe-partout”. Hiervan is verder niet meer bekend dan dat zij zich handhaafden van 2006 t/m eind 2007. Per 1 jan 2008 kwam het vierde kappersbedrijf op rij. Ditmaal met de naam Toni’s haarstudio. Eigenaar is de heer Thonie Diepenhorst. Nadat deze eerst op het Margrietplein (van 1989 t/m 2007 ) had gezeten met een succesvolle zaak, kwam de verhuizing naar het Colijnsplein. Het personeel werd uitgebreid tot 4 medewerkers.

Van Colijnsplein 34 nog een later binnengekomen gegeven, met dank aan mevrouw Berkhout-Kok, over de worst en kaaswinkel. Zij waren hier gevestigd van 1990 t/m 1993. Franchisehouder was de heer Johannes Kok.
Leuke vermelding is dat de fa. Berkhout behalve in deze zaak ook met een kraam op de ‘’Markt” stond. Als eerder gemeld kwam hierna een Turks bedrijf met vooral Turkse artikelen, maar ook met vleeswaren en eieren. Zij waren hier van 1993 t/m 1997. Opvolger werd de Afghaanse familie Chaib met de slagerij “Takwa”. Zij hadden in principe dezelfde artikelen, maar ook speciaal brood uit Turkije, Marokko en Afghanistan. Deze zaak was maar een kort leven beschoren n.l. van 1998 t/m 1999.
Hierna kwam een periode van ca 2 jaar waarin dit adres leeg stond, daar in het onderhoud zoveel te repareren viel, dat geen overeenstemming kon worden bereikt tussen een eventuele huurder en de eigenaar.
In april 2002 vestigde zich Stomerij- en Kledingreparatie bedrijf ,,Mia” zich op dit adres. Het reeds langer bestaande bedrijf kwam via de Olmenlaan en het centrum op dit voor hen ruimere adres. Eigenaresse is mevrouw Mia Boekee. Buiten de reeds genoemde activiteiten moet ook genoemd worden de ruime voorraad garens, versierselen e.d.  Deze zaak is nog steeds gevestigd in dit pand.

Op Colijnsplein 40. kwam na het “Beste Meubel” de winkel van de familie Gijsen. Patricia Toom, welke zich hier vestigde van 1999 t/m 2003. Verkocht werden oa. babyartikelen en woondecoratie. Het gezin bestond verder uit zoon Donnie en dochter Kimberleij. De zaak werd meestal verzorgd door de moeder van het echtpaar.
Opvolger in 2003 werd Sonny’s dartwinkel. Deze speciaalzaak verkoopt vooral sportartikelen, maar is ook in voor het bedrukken van bedrijfs- en sportkleding. Ook plaatjes en opschriften voor bijvoorbeeld sportbekers zijn aan te maken. Zonder meer een zeer uitgebreid assortiment. Eigenaar was de familie. Horlings, met een zoon Sonny. In mei 2007 is de zaak overgegaan naar familie M.Lorsé. Zij hebben 3 kinderen van 17, 15 en 5 jaar. Zij zijn de huidige eigenaren van dit pand
Hiermee is een einde gekomen aan deze serie van het “Colijnsplein”.
Wel is het mijn bedoeling nog een artikel te schrijven over het zgn. “Marktplein “.

Met dank voor uw medewerking, en vriendelijke groet,

Leen Plaisier.

Vervolg Het marktplein deel 6.