Hoofdsponsors

ZOMEREXPOSITIE RIDDERKERK IN PERSPECTIEF.

De wisselexpositie “Oud speelgoed en schoolplaten” loopt op zijn einde en mag zich hebben verheugd in een grote belangstelling, waar ook opvallend veel schoolklassen van de gelegenheid gebruik maakten om rondgeleid te worden door de mensen van de werkgroep Educatie.
Vanaf 10 juli is de Doumazaal weer compleet veranderd en is er plaats gemaakt voor de Zomerexpositie: “Ridderkerk in perspectief”.
De tentoonstelling laat foto’s zien waarvan de meesten nooit eerder te zien waren.
De spectaculaire opening is gepland op zaterdag 13 juli om 14.30 uur.
Van alle wijken van Ridderkerk hangen er op de expositie borden met in het midden een dronefoto van Bert Mellaart met daaromheen foto’s hoe het er in die wijk op de grond uitziet.
De werkgroep Foto- en Film Documentatie heeft vooral geprobeerd te laten zien hoe mooi Ridderkerk is, als je er maar oog voor hebt.
Bovendien hangen er borden met foto’s van het interieur van het Huys ten Donck, de Singelkerk en molen de Kersenboom ‘op’ Rijsoord.
Ook zijn er borden met winterfoto’s van Ridderkerk en Rijsoord en een bord met oude luchtfoto’s waarop te zien is hoeveel er in de loop der jaren veranderd is in onze gemeente.
Tot slot is er een bord met dronefoto’s waarvan de bezoekers moeten raden waar die zijn genomen in Ridderkerk, of wat het voorstelt.
De oplossing hiervan hangt ergens in de expositieruimte.
Op de t.v. schermen in de ruimte kan gekeken worden naar oude films uit Ridderkerk en in de vitrines zijn voorwerpen uitgestald die vroeger in Ridderkerk gebruikt of gemaakt werden.
Ook hangt er een lijst met foto’s van standen van de wieken van de Rijsoordse molen en de betekenis daarvan.
Kortom, er is genoeg te zien om een leuke middag te hebben en de kans is dan ook groot, dat de Ridderkerkers onder de bezoekers na afloop van een bezoek aan deze expositie zullen zeggen: “Ik wist niet  dat ik in zo’n mooi dorp woon!!!”
Dit alles gaat op woensdag 10 juli van start en zal te zien zijn t/m zaterdag 31 augustus 2024.
Museum Ridderkerk Oudheidkamer is gevestigd aan de Kerksingel 26 en is geopend op woensdag t/m zaterdagmiddag van 13.30-16.30 uur en is vanzelfsprekend rolstoeltoegankelijk en als vanouds is de toegang gratis.

Seniorentijd met Teun Rijsdijk

Onze Teun Rijsdijk is elke eerste dinsdag van de maand “live” te horen in het programma “Seniorentijd” bij RTV Ridderkerk, dat van 10.00 tot 12.00 uur te beluisteren is.
Zijn colums zijn hier op onze eigen site vanaf nu ook te horen.

Wist u dat deze website meer dan 800 pagina's informatie bevat? En nog steeds groeit de website!

"Terug in de tijd met de Stichting Oud Ridderkerk" nu ook op deze website!

Een blik op Ridderkerks voetbalverleden.

Terugblik is een rubriek van Henk Sterkenburg.

Expositie agenda