De ontvangst op 20 november 1999  van Sint Nicolaas en zijn gevolg door burgemeester Waaijer op het bordes van het nu gesloopte deel van het  gemeentehuis.

Talrijke kinderen met hun ouders hadden zich verzameld voor het gemeentehuis. Als eerste ging Sint Nicolaas naar het balkon waar hij welkom werd geheten door burgemeester Waaijer De Sint werd toegezongen door de vele kinderen. De Zwarte Pieten vermaakten de kinderen. Daarna begaf Sint Nicolaas zich naar de kantine van het gemeentehuis waar hij werd welkom geheten door de diverse genodigden met hun kinderen en kleinkinderen. Na de koffie ging Sint Nicolaas samen met burgmeester Waaijer  naar het podium op het Sint Jorisplein.  Intussen hadden de kinderen en hun ouders een brede haag gevormd waardoor Sint, zijn Pieten en de burgemeester zich een weg baanden. Vele kinderhandjes werden onderweg gedrukt. Sint Nicolaas werd verrast met vele tekeningen. De aanwezige kinderen werden bij het podium vermaakt door mevr. Zoeteman met Sint Nicolaas liedjes en er werd uitbundig gezongen. Enkele kinderen werden door Sint Nicolaas op het podium geroepen. Nadat zij een liedje voor hem hadden gezongen werden ze beloond met een cadeautje. Daarna heeft Sint en zijn Pieten een wandeling gemaakt door de Jorishof en de Ridderhof.
Na een lunchpauze ging het richting Winkelcentrum Dillenburgplein. Vanaf de Beneden Rijweg werd de muziek verzorgd door de Harmonie Slikkerveer.
Daarna  richting dansschool Jaap v.d. Graaf waar de gehandicapten weer vol verwachting zaten te wachten op Sint en zijn gevolg. Wijnand Punt had gezorgd voor een verrassing door een zwarte piet verstopt in een doos naar binnen te laten dragen. Verschillende mensen werden naar voren geroepen waarvan Sint het een en ander te weten gekomen was. Jennifer v.d. Hoek was aanwezig met een van haar een kinderkoren.