Mevr. Bravenboer van Vliet, (84 jaar) dochter van Maarten van Vliet geb. 1873  woont aan de Goudenregenplantsoen en is trots op haar vader en broers.Zij vertelt dat haar grootvader Pieter van Vliet en zijn vrouw Adriana Rolloos in ca. 1865 van Capelle a/d IJssel naar Ridderkerk  kwamen en hier een groot gezin van  5 zonen en 4 dochters stichtten. Van deze 5 zonen zijn er vier Polderopzichter geworden.
Hierboven een foto uit 1937, genomen ter gelegenheid van  “Het jubileum 45 jaar opzichter van Hannes”,  toont de vier broers van links naar rechts Leendert van Vliet (1890-1974), Hannes van Vliet (1869-1942), Maarten van Vliet (1873-1954) en Klaas van Vliet (1883-1968) .
Alle vier zijn aangesteld door de  dijkgraaf, bij ons “den heer” genoemd, J.J. van der Gijp  Barendrecht uit Dordrecht. Een geweldige baas. Dit jubileum was een geweldig feest.

Hannes van Vliet.

Hannes van Vliet was polderopzichter en havenmeester in Ridderkerk en woonde aan de havenkant.
Bleef kinderloos en werd later opgevolgd door een broer van zijn vrouw, Hannes Schouten (Ridderkerk)

Maarten van Vliet.

Maarten van Vliet de vader van  mevr. Bravenboer - van Vliet.
Eerst gewerkt hebbende  op “Den Donck”. In 1899  werd zoon Pieter  en in 1901 dochter Teuntje geboren. Maarten werd in 1902 aangesteld als polderopzichter in Barendrecht  over de polders Vredepolder en Jan Gerritsepolder bij de Achterzeedijk. Hij was tevens havenmeester in  Barendrecht, Zijn zoon Pieter werd polderopzichter in Sommelsdijk in de polder “Westplaat Buiten”. Pieter werd  later weer opgevolgd door zijn  zoon Maarten thans 69 jaar oud. Maarten  woont nog steeds in de polder Sommelsdijk

Klaas van Vliet.

Klaas van Vliet, opzichter in de Sophiapolder in Hendrik-Ido-Ambacht werd later overgeplaatst naar de gemeente Rhoon en woonde op “het Kasteel”. Hij  werd aangesteld als polderopzichter en bosbeheerder. Zijn tweede zoon Jan werd zijn opvolger in Rhoon
De oudste zoon van Klaas werkte  op het kantoor van van der Gijp Barendrecht  in Dordrecht.
Zijn oudste dochter, mevr. de Lange van Vliet woont in Rhoon.

Leendert van Vliet.

Leendert van Vliet kreeg het opzichterschap over de Sophiapolder te Hendrik-Ido- Ambacht.
Paulus de enige zoon van Leendert, werd zijn opvolger in de Shopiapolder te Hendrik-Ido-Ambacht, thans 81 jaar en woont nu in Zwijndrecht
In de jaren 20 ging  de familie van Vliet een maal per maand naar Dordrecht om op het kantoor van “den heer”, J.J.van der Gijp Barendrecht, hun maandloon te halen.