Na de succesvolle tentoonstelling over “Slikkerveer, vroeger en nu”, sluit museum de Oudheidkamer het jaar af met de tentoonstelling “Winter in Ridderkerk”. Bij deze tentoonstelling staan geschiedenis en gezelligheid centraal. Wat betreft de geschiedenis staan we stil bij het feit dat het 40 jaar geleden is dat de Singelschool werd verbouwd tot Oudheidkamer. Door middel van foto’s en een heus Polygoonjournaal wordt bij dit feit stilgestaan.
Het andere onderdeel van de expositie wil de bezoeker in de stemming brengen voor de winter en de feestmaand december.  Zo is de kerstboom opgezet en zijn er weer tal van kerststalletjes te bewonderen die o.a. uit de collectie van Janny en Piet Wijnsema afkomstig zijn. Ook is er een hele wand met winterse foto’s van Ridderkerk en zijn er oude schaatsen te bewonderen.
Om het ijsfeest compleet te maken is er ook een koek en zopie tent, die elke zaterdag open is en waar de bezoeker kan genieten van erwtensoep, chocolademelk, glühwein en koffie of thee. De tentoonstelling is van 1 november t/m 6 januari De openingstijden zijn op woensdag t/m zaterdag van 13.30 tot 16.30 uur. Het museum vindt u natuurlijk aan de Kerksingel 26