Het Dillenburgplein

Het Dillenburgplein.

In het verlengde van de Juliana van Stolbergstraat ligt het Dillenburgplein. Het plein met de winkels met bovenliggende woningen dateert uit de vijftiger jaren  en is het nieuwe centrum van Slikkerveer.
Bovenstaande foto geeft een beeld van het plein met de eerste rij winkels waar toen  gevestigd waren onder andere de Coöperatie, wasserette De Witte Raaf, vishandel Scheveningen, groenteboer Verschoor, slager Buzink, meubelhandel Fa Zwaal en Cafe Restaurant Dillenburg met daarnaast sinds 1963 een bijkantoor van de Rabo-bank.
Na de ingrijpende veranderingen van het winkelcentrum Ridderkerk konden de winkeliers aan het Dillenburgplein niet achterblijven. In 1993 is gestart met het Dillenburgplein een “face-lift” te geven.
De belangrijkste uiterlijke veranderingen betreffen het aanbrengen van nieuwe luifels aan de winkels van overzijde van het plein.
Verschillende winkeliers uit deze rij winkels zijn verdwenen en hebben plaats gemaakt aan andere ondernemers zoals de Basis markt, bakker van der Waal, chinese restaurant Yu Fonk, snackbar Snack Stack 6, DA drogisterij Flach, De Bedweter voor slaapkamers en Taveerne Den Dill.
Een bloemenkiosk op het plein maakt het beeld nu weer kompleet.