Er staat een Solex in de Oudheidkamer

Weet u het nog? In de jaren 60 gingen we 'solexen'. Cor de Boef staat op de hiernaast staande foto trots naast zijn zelf opgeknapt exemplaar, dat de Oudheid¬kamer voor enkele weken van hem in bruikleen heeft. Ook kunt u in de Oudheid¬kamer een Zündapp, een begeerde brommer in die tijd, bewonderen.
Maar er is nog zoveel meer te zien op de tentoonstelling 'Terug naar de jaren 60'. Veel afbeeldingen aan de wanden en een tijdlijn maken duidelijk waarom die jaren 60 zo belangrijk zijn geweest. Er staan meubels uit die jaren en er zijn gordijnen, kleding en servies te bewonderen. In de keuken was het niet meer zo ijskoud, dankzij een elektrisch kacheltje. In de tupperware bakjes bleef voedsel langer vers. En het vuilnis? Dat ging niet in een plastic zak maar in een metalen vuilnisbak met hengsel. Kent u die nog? Voor de melkboer stonden de melkflessen klaar in een Tornado-rekje. Gezeten op de nieuwe bank staarden we naar een bakbeest van een tv. ....

Dinky Toys.

Speelde u vroeger ook met Dinky Toys? Ze staan er, evenals een oude radio, een pick-up en een 4-sporen taperecorder.  Wilt u nog eens getuige zijn van de Nederlandse Brigitte Bardot-verkiezing? Kijk dan naar de dvd met nog veel meer nieuws uit die periode. Natuurlijk wordt er tijdens de openingstijden muziek uit die jaren gedraaid van The Beatles, Boudewijn de Groot, The Rolling Stones, Bob Dylan en Roy Orbison, om wat bekende namen te noemen. Maar er is ook aandacht voor muziekgroepen van Ridder-kerkse bodem. Kent U ze nog The Jumping Dynamites met Leen Huijzer (de latere Lee Towers), The Triffits en The Melody Makers? In de vitrines staan unieke afbeeldingen van deze bands.
Waan u voor een moment terug in de tijd. Kom langs en beleef het (gratis) mee.